• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68405
+
-

بهره‌برداری ۷۰ کیلومتر کریدور ساحلی هرمزگان  در سال جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور در دیدار با استاندار هرمزگان با بیان این‌که کریدور ساحلی جنوب کشور شامل 1۷۰۰ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است، اظهار کرد: ۸۴۰ کیلومتر از این کریدور در استان هرمزگان قرار دارد که تاکنون ۵۶۰ کیلومتر آن به صورت بزرگراه و بهسازی راه اصلی ساخته شده است و شاهد افزایش ظرفیت ترافیکی و استانداردسازی این مسیرها بوده‌ایم. 

 «خیرالله خادمی» ادامه داد: عملیات اجرایی مابقی این کریدور نیز در حال انجام است و فقط در ۶۵ کیلومتر آن اقدامی صورت نگرفته بود که در این سفر مقرر شد تا این مقدار نیاز سریع به مناقصه گذاشته شود. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور افزود: تا پایان سال جاری ۷۰ کیلومتر از این کریدور ساحلی به صورت بزرگراه در استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تا 3 سال آینده کریدور ساحلی در استان هرمزگان که به صورت 4 خطه و استاندارد ساخته شده، به بهره‌برداری می‌رسد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور نیز در این دیدار با بیان این‌که هرمزگان از قطب‌های حمل‌و‌نقل کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: بهبود کیفیت راه‌های اصلی و فرعی هرمزگان با استفاده از امکانات و به‌کارگیری ماشین‌آلات در هرمزگان را در دستور کار داریم. 

 «عبدالهاشم حسن‌نیا» ادامه داد: 3 اکیپ مجهز برای بهبود راه‌های روستایی به استان هرمزگان اعزام می‌شوند.  وی اظهار کرد: برای ساخت راه‌های روستایی در شهرستان بشاگرد با بسیج امکانات، تلاش می‌کنیم ساماندهی اکثر محورها، بازگشایی و ساخت راه‌ها را انجام دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید